Передня підвіска КрАЗ-5233НЕ

Передня підвіска автомобіля (рисунок 25) виконана на двох подовжніх напівеліптичних ресорах. Ресори працюють спільно з двома телескопічними гідравлічними амортизаторами, призначеними для гасіння коливань, що виникають при русі автомобіля по нерівностях дороги. Принцип дії амортизатора полягає в тому, що в результаті відносних переміщень рами і безпружинних частин автомобіля рідина витісняється з однієї порожнини амортизатора в іншу через невеликі дросельні отвори клапанів, унаслідок чого амортизатор надає опір, що поглинає енергію коливальних рухів. Амортизатор кріпиться за провушини верхньої і нижньої головок до спеціальних кронштейнів, встановлених на рамі і передньому мосту.

Передня підвіска КрАЗ-5233НЕ

Рисунок 25 – Передня підвіска:

1-передній кронштейн ресори; 2-лонжерон; 3-накладка ресори; 4-палець верхньої головки амортизатора; 5-шайба упорна; 6-втулка гумова; 7-втулка розпірна; 8-гайка; 9-задній кронштейн ресори; 10-кронштейн амортизатора; 11- кришка заднього кронштейна; 12-подушка ресори; 13-ресора; 14-амортизатор; 15-кронштейн кріплення амортизатора нижній; 16-стрем'янка ресори; 17-кришка переднього кронштейна

Будова амортизатора показана на рисунку 26.

Амортизатор передньої підвіски КрАЗ-5233НЕ

Рисунок 26 – Амортизатор передньої підвіски:

1-корпус амортизатора; 2-клапан стискання; 3- циліндр; 4-кільце ущільнювальне; 5-головка амортизатора з кожухом верхня; 6-гайка резервуару; 7-корпус ущільнення з сальником; 8-шток поршня; 9-поршень з клапанами в зборі

Амортизатори в експлуатації не вимагають спеціального регулювання. Періодично треба перевіряти надійність кріплення їх на автомобілі і ефективність в роботі. Після обкатки автомобіля необхідно підтягти гайку резервуару 6 моментом затягування 120-150 Н•м (12-15 кгс•м). Для підтягування гайки амортизатора в експлуатації завод рекомендує користуватися спеціальним ключем, виготовленим відповідно до рисунка 27.

Ключ для підтяжки гайки амортизатора КрАЗ-5233НЕ

Рисунок 27 – Ключ для підтяжки гайки амортизатора

Перевірка роботи амортизатора передньої підвіски і зміна робочої рідини. Справний амортизатор при розтягуванні і стисненні у вертикальному положенні повинен чинити рівномірний опір, більший при розтягуванні, менший при стисненні. Вільне переміщення або заклинювання штока указує на несправність амортизатора.

Слід мати на увазі, що якщо до перевірки амортизатор знаходився в горизонтальному положенні, то частина рідини могла перетекти з робочого циліндра в резервуар через дросельні отвори клапанів, що приведе до втрати опору амортизатора. Такий амортизатор слід ретельно прокачати; якщо він справний, опір відновиться.

Розбирати і збирати амортизатор необхідно в умовах, що забезпечують повну чистоту деталей в такій послідовності:

-знятий амортизатор поставити вертикально і закріпити за нижню головку в лещатах; підняти верхню головку 5 зі штоком 8 (рисунок 31) до упору вгору, відвернути спеціальним ключем гайку 6 резервуару і вийняти головку зі штоком і поршнем;

-злити відпрацьовану оливу з амортизатора, вийняти циліндр 3 разом з підставкою клапанів 2 з корпуса 1;

-всі деталі розібраного амортизатора промити в бензині або гасі і висушити. Не можна застосовувати для промивки розчинник або іншу подібну суміш, оскільки це може привести до псування манжет.

Після промивки перевірити стан манжет, зношені або пошкоджені замінити;

-закріпити в лещатах корпус 1 амортизатора за нижню головку у вертикальному положенні, встановити на місце робочий циліндр 3 і залити в нього 0,85л свіжої оливи;

-зібрати амортизатор в зворотній послідовності, момент затягування гайки 6

резервуару 120-150 Н•м (12-15 кгс•м), і перевірити його роботу, як описано вище;

-при установці амортизатора на автомобіль після заміни оливи необхідно затягнути гумові втулки головок. Затягування втулок проводиться гайками на пальцях.