Монтаж і демонтаж шин КрАЗ-5233НЕ

Монтаж і демонтаж шин потрібно виконувати в шиномонтажному відділенні із застосуванням спеціального обладнання, пристосувань і інструменту.

Монтажу підлягають тільки справні, чисті, сухі, відповідні за розмірами і типами шини, камери, обідні стрічки, обіддя і їх елементи.

Шини, камери і обідні стрічки, що зберігалися при температурі нижче за нуль градусів, перед монтажем рекомендується витримати в нормальних умовах при кімнатній температурі протягом 3-4 годин.

Шини перед монтажем піддаються огляду зовні і усередині, при виявленні виробничих або експлуатаційних дефектів шини не дозволяється застосовувати для монтажу.

Нові шини повинні бути укомплектовані новими камерами і обідними стрічками.

Обіддя і їх елементи не допускаються до монтажу при виявленні на них деформації, тріщин, гострих кромок і задирок, іржі в місцях контакту з шиною. Поверхня обіддя, звернена до шини, повинна бути очищена від іржі і покрита лаком для металу.

При проведенні монтажно-демонтажних робіт необхідно дотримуватись наступних правил з техніки безпеки, передбачених технологічними картами шиномонтажних робіт і технічного обслуговування автомобільних шин:

-шиномонтажники і водійський склад повинні пройти інструктаж з монтажно-демонтажних робіт;

-перед монтажем необхідно перевірити комплектність шини і обіда; проводити збір обіда з шиною тільки встановленого розміру для даної марки автомобіля;

-перед демонтажем шини необхідно повністю випустити з шини повітря;

-накачування шини в зборі з обідом в шиномонтажному відділенні проводиться в спеціальній металевій огорожі, здатній захистити обслуговуючий персонал від ударів знімними деталями обіда при мимовільному демонтажі;

-монтажно-демонтажні роботи в дорозі виконуються інструментом, наявним в наборі у водія для проведення вищезгаданих робіт.

З метою оберігання камери при виконанні цих робіт необхідно вжити заходів, що виключають можливість попадання піску і бруду в середину шини.

Для забезпечення безпеки робіт при накачуванні шини після монтажу в дорожніх умовах необхідно колесо замковою частиною направити від водія і людей, що знаходяться поблизу;

-при індивідуальному накачуванні шини необхідно користуватися спеціальним наконечником, що сполучає вентиль камери (шини) зі шлангом і забезпечує проходження повітря через золотник;

-у разі нещільної посадки бортів шини на полиці обіда після накачування повітря необхідно випустити повітря з шини, демонтувати її і усунути причину, що викликала нещільну посадку бортів шини, після чого провести наново монтаж шини на обід, накачування шини і перевірку щільності посадки бортів;

-перед вивішуванням колеса, що знімається, на домкраті необхідно загальмувати автомобіль, увімкнути першу передачу в коробці передач і покласти під решту

коліс упори для запобігання скочування автомобіля; ослабити затягування гайок кріплення колеса, після цього вивісити колесо домкратом, відкрутити гайки і зняти колесо;

-для оберігання золотників від забруднення і пошкодження всі вентилі індивідуальної підкачки повинні бути забезпечені металевими або гумовими ковпачками.

Забороняється замінювати золотники різного роду заглушками.

Забороняється:

-приступати до монтажу шини, в якій тиск повітря вищий за тиск навколишнього середовища;

-виправлення положення бортового і замкового кілець, якщо шина знаходиться під тиском.

Монтаж шини на обід проводиться в такій послідовності:

-вкласти камеру в шину, заздалегідь пересипавши її тальком, вставити обідну стрічку і злегка накачати камеру повітрям;

-покласти обід колеса 8 (рисунок 29) на підлогу пазом під вентиль вгору і надіти бортове кільце 7;

-надіти шину 4 на обід. При цьому вентиль камери повинен вийти назовні через паз обіда і розташуватися в центрі отвору захисного кожуха 6;

-надіти бортове кільце 3;

-вставити посадкове кільце 2 так, щоб фіксуючий виступ на посадковому кільці знаходився в розширеній частині вентильного паза;

-вставити зігнутий кінець монтажної лопатки в замкову канавку обода і посадити посадкове кільце вниз, звільняючи тим самим замкову канавку обода для посадки в неї замкового кільця;

-встановити замкове кільце 1. Для цього один кінець кільця вставити в замковий паз обода і прямим кінцем монтажної лопатки, вставленої між ободом і замковим кільцем, віджимати його на себе до повної установки.

Закріпити колісний кран 5 на захисному кожусі 6 обода. Для цього необхідно:

-вивести вентиль камери з отвору кожуха і надіти на нього всі зняті деталі в такому порядку: накидну гайку, конусну шайбу, ущільнювальне кільце, гайку кріплення крана і шайбу;

-вставити колісний кран в отвір кожуха і ввести кінець вентиля в порожнину крана;

-надіти шайбу і повернути гайку кріплення крана до кожуха, не затягуючи її;

-навернути накидну гайку крана, при цьому ущільнювальне кільце і конусна шайба повинні увійти всередину гайки без перекосів і затискань;

-затягнути гайку кріплення крана і накидну гайку. Надмірне затягування накидної гайки може привести до деформації вентиля;

-закрити колісний кран (якщо він був відкритий), закрутивши запірну пробку спеціальним ключем, і накачати шину до необхідного тиску через вентиль індивідуальної підкачки.

Для забезпечення безпеки робіт при накачуванні шини в гаражних умовах зібране колесо помістити в спеціальні грати, а поза гаражем при цій операції – замковою частиною направити убік від водія і людей, що знаходяться поблизу.

Демонтаж шини проводиться таким чином:

-випустити повітря з шини, відкривши колісний кран;

-зняти колісний кран 5;

-вставити зігнутий кінець монтажної лопатки у виштампований паз посадкового кільця і посадити борт шини разом з бортовим кільцем. Повторюючи цю операцію на кожному пазу послідовно по колу колеса, повністю зняти борт шини з посадкової полиці кільця.

Зняти замкове кільце 1, для чого необхідно:

-вставити прямий кінець монтажної лопатки в паз замкового кільця і віджати посадкове кільце вниз;

-у проміжок, що утворився між замковим і посадковим кільцями, вставити зігнутий кінець другої монтажної лопатки і, послідовно віджимаючи її по колу колеса, обложити посадкове кільце вниз;

-прямим кінцем монтажної лопатки віджати замкове кільце і вивести його з паза, а зігнутим кінцем другої монтажної лопатки послідовно виводити замкове кільце з паза до остаточного його зняття.

Зняти посадкове кільце 2. Для цього вставити зігнутий кінець монтажної лопатки між бортовим кільцем і бортом посадкового кільця і віджимати посадкове кільце послідовно по колу колеса до остаточного його зняття.

Зняти бортове кільце 3:

-перевернути колесо і зняти борт шини з посадкової полиці;

-поставити колесо похило до стіни і, вставивши зігнутий кінець монтажної лопатки між бортовим кільцем 7 і буртом обода 8, віджати обід по колу на деяку величину. Узявшись обома руками за обід, повністю вийняти його, заздалегідь втопивши вентиль у паз обода.

У разі прилипання (пригорання) обідной стрічки до обода необхідно перевернути колесо, вставити прямий кінець монтажної лопатки між ободом і обідною стрічкою і, переміщаючи його по колу, повністю звільнити обідну стрічку.