Чотириконтурний клапан КрАЗ-5233НЕ

Призначений для розділення контурів пневмопривода і автоматичного відключення пошкодженого контура з метою збереження і підтримки заданого тиску в справних контурах.

Будова клапана показана на рисунку 50.

Чотириконтурним клапаном є дві уніфіковані секції контурів споживачів і дві уніфіковані секції двох робочих контурів.

Клапан має підведення 18 від компресора і чотири виводи, з яких два виводи II і IV до контурів пневмопривода робочої гальмової системи, а два I і III до контурів споживачів.

Стисле повітря через підведення 18 поступає всередину корпуса 17 в порожнині під поршнями 8 і 13. У секціях контурів споживачів повітря вільно через дросельний отвір в поршні 8 і втулці 4, минувши зворотний клапан, поступає в контури споживачів через виводи I і III.

Досягши тиску 0,25 МПа (2,5 кгс/см2) в контурах споживачів поршень 8, долаючи зусилля пружини 9, переміщається вгору і відкриває клапан 3 секції. Подальше надходження повітря в контури споживачів (виводи I і III) здійснюється через відкриті клапани 3. У секціях контурів пневмопривода робочої гальмової системи тільки при досягненні тиску повітря 0,55 МПа (5,5 кгс/см2) в порожнині під поршнем 13, остан- ній, долаючи зусилля пружини 9, переміщається вгору, відриваючись від сідла клапана. Стисле повітря через дросельні отвори в хвостовиках поршня 13 поступає в контури пневмопривода робочої гальмової системи через виводи II і IV.

Досягши тиску в контурах пневмопривода робочої гальмової системи 0,4- 0,45МПа (4-4,5 кгс/см2), поршні 13, переміщаючись далі вгору повністю відкривають клапани, і подальше надходження повітря в контури пневмопривода робочої гальмової системи здійснюється через відкриті клапани 3 секцій.

При пошкодженні або порушенні герметичності будь-якого з контурів у справних контурах при роботі компресора підтримуватиметься тиск повітря не менше 0,68 МПа (6,8 кгс/см2).

При пошкодженні або порушенні герметичності одного з контурів пневмопривода робочої гальмової системи тиск повітря в контурах споживачів збереже свою величину завдяки зворотним клапанам 16, а в справному контурі пневмопривода робочої гальмової системи, що залишився, може впасти до 0,5 МПа (5 кгс/см2) (до закриття клапана), а потім при роботі компресора підвищиться і підтримуватиметься не менше 0,68 МПа (6,8 кгс/см2).

При пошкодженні або порушенні герметичності одного з контурів споживачів (виводи I або III) тиск повітря в іншому збереже свою величину, а в контурах пневмопривода робочої гальмової системи (виводи II і IV) може впасти до 0,5 МПа (5кгс/см2), а потім при роботі компресора підвищиться і підтримуватиметься не менше 0,68 МПа (6,8 кгс/см2).

При пошкодженні або порушенні герметичності живлячої магістралі тиск повітря в контурах споживачів збереже свою величину, а в контурах пневмопривода робочої гальмової системи (виводи II і IV) знизиться до 0,5 МПа (5 кгс/см2) – до закриття клапанів 3.

Клапан чотириконтурний КрАЗ-5233НЕ

Рисунок 50 – Клапан чотириконтурний:

I, II, III–виводи до контурів пневмопривода робочої гальмової системи і споживачів; IV–вивід до гальмової системи стоянки.

1-шплінт-дріт; 2-шайба; 3- клапан; 4-втулка; 5-сідло пружне; 6-кільце поршня; 7- прокладка кришки; 8-поршень; 9-пружина; 10-болт; 11-шайба ущільню-вача; 12-кришка; 13- поршень з хвостовиком; 14- шайби регулювальні; 15-клапан; 16-основа клапана; 17-корпус; 18-вхідний отвір; 19-клапан

Технічна характеристика

Конструктивний тип клапана

Поршневий

Робочий тиск, МПа (кгс/см2)

0,65-0,90 (6,5-9,0)

Тиск початку наповнення (через дросель) контурів спожива-

чів, МПа (кгс/см2), не більш

0,05 (0,5)

Тиск відкриття клапанів контурів споживачів, МПа (кгс/см2)

0,25 (2,5)

Тиск відкриття клапанів контурів пневмопривода робочої

гальмової системи, МПа (кгс/см2)

0,55 (5,5)

Тиск, підтримуваний компресором у справних контурах при

несправності будь-якого контура, МПа (кгс/см2), не менше

0,68 (6,8)

Тиск закриття клапанів, МПа (кгс/см2), не менше

0,5 (5)