Опалювання, вентиляція і обдування стекол кабіни КрАЗ-5233НЕ

Омивач вітрових стекол.

Омивач призначений для обмивання від забруднення вітрових стекол автомобіля шляхом періодичної подачі рідини на поверхню скла. Омивач складається з відцентрового насоса та електродвигуна, розміщених в бачку для рідини, двох жиклерів, сполучних шлангів і трійника.

Режим роботи омивача повторнокороткочасний, тривалість одного циклу 30с. Електродвигун омивача вмикається клавішею 61 (рисунок 3). При увімкненні омивача рідина подається на поверхню стекол і розмочує бруд, що видаляється щітками склоочисників. Для зміни напряму струменя потрібно відпустити гвинт, що знаходиться збоку головки форсунки, і встановити затискне кільце так, щоб струмінь потрапляв на скло у верхню зону сектора, який описує щітка склоочисника. Після закінчення регулювання гвинт затягнути.

Опалювання, вентиляція і обдування стекол кабіни.

Передок кабіни обладнаний вентиляційним люком, під яким встановлені опалювач із вентиляторами і система обдування вітрових і бічних стекол дверей. Радіатор опалювача 14 (рисунок 64) увімкнений в систему охолоджування двигуна через краник, встановлений з лівого боку блока двигуна.

Для регулювання теплового режиму в кабіні вентилятор опалювача має дві швидкості обертання і вмикається клавішею 35 (рисунок 3) на панелі приладів. Прогрівання кабіни рекомендується починати при меншій частоті обертання електродвигуна вентиляторів.

Після пуску двигуна у разі чергової заміни охолоджуючої рідині, необхідно випустити повітря з радіатора опалювача 14, для чого відвернути на 1-2 обороти запірну пробку 12 повітряного клапана до появи охолоджуючої рідини з-під неї. Після чого пробку закрутити повністю.

При відкритому кранику і працюючому двигуні в радіаторі опалювача постійно циркулює охолоджуюча рідина і нагріває його. Для ефективності роботи опалювача необхідно, щоб температура охолоджуючої рідини в системі охолоджування була не нижче плюс 75ºС.

При русі автомобіля з відкритим вентиляційним люком 2 і закритою кришкою короба 4 зустрічний потік повітря проходить через радіатор опалювача 14 і вентиляорами подається через повітряний канал в щитку.

При відкритих кришках люка і короба вентиляція кабіни здійснюється зовнішнім повітрям, минувши радіатор опалювача. При закритому люку і відкритій кришці короба працюючий опалювач забезпечує прогрівання повітря в кабіні.

Опалювання і вентиляція кабіни КрАЗ-5233НЕ

Рисунок 64 – Опалювання і вентиляція кабіни:

1-електродвигун вентилятора; 2-люк вентиляції передка; 3-тяга права приводу вентиляції передка; 4-кришка коробки вентиляції передка; 5-раструб обдування вітрових стекол; 6-патрубок обдування бічних стекол; 7-напрямна потоку повітря; 8- важелі приводу вентиляції передка; 9-шланг розтруба; 10-патрубок лівий; 11-тяга ліва приводу вентиляції передка; 12-запірна пробка повітряного клапана; 13-кожух радіатора опалення з вентиляторами в зборі; 14-радіатор опалювача; 15-патрубок правий; 16-конденсатор; 17-шланги до манометра